Husobraní a cider festival

7:59




Jelikož mi manžel zase na týden odletěl do USA, celá nedočkavá jsem v sobotu v 10:30 stepovala před letištní halou a čekala, až mi padne do náruče. Avšak místo toho, na mě už z dálky volá: ,,Bobanéé, tak jak bylo??" napřahuje proti mě ruku a křičí: ,,PLACÁKA!?" Začala jsem se smát. :) Co mi taky zbylo, byl roztomilej. :) Placák i patřičné přivítání samozřejmě proběhlo a my jsme vyrazili směr Smíchovská Náplavka na facebookem avizované Husobraní a Cider festival.
Hned u vstupu jsme dostali časopis plný receptů a mašlovačku z husího peří, jako dárek. Ó, jak milé! :)

Byli jsme už poměrně hladoví, přeci jen, byl čas oběda. Nechtěli jsme však zaútočit hned na první stánek za vstupem a tak jsme se i přes velký hlad rozhodli, že si nejprve prohlédneme nabídku okolních stánků a následně vybereme to nejlepší. Když jsme se konečně prodrali všemi těmi lidmi až nakonec, usoudili jsme, že nejlépe vypadající byl samozřejmě první stánek, hned u vchodu. Vrátili jsme se tedy a ochutnali tzv. husí burger s barbecue omáčkou a karamelizovanou cibulkou, musím uznat, že byl opravdu výtečný!



Tom chtěl ochutnat hlavně pečenou husu. Přece jenom, jsme na festivalu se zaměřením právě na husy. Bohužel, v tomto ohledu jsme byli trochu zklamaní, protože většina stánků nabízela pouze burgery, husí paštiky, husí játra, polévku apod. Tzv. ,,pořádný kus husy,, měl v nabídce pouze jeden stánek (o čemž také svědčila ta půl kilometrová fronta). Ne, že by jídla nebyla připravená, ovšem stánek byl naprosto katastrofálně a nesmyslně organizován. Jeden člověk připravoval (pekl, vařil, smažil) jídla a tři pomocní brigádníčci prodávali. Po hodině a deseti minutách, co jsme ve frontě stihli rozebrat uplynulý týden, naplánovat víkend a několik dalších týdnů dopředu, jsme se konečně posunuli na roh stánku, kde mě nejprve (zajisté zkušený) kuchař poprskal olejem při smažení (pálení se) husích jatýrek a následně jsme zjistili, že se vedle nás celou dobu nenápadně tvoří druhá a za ní třetí fronta. Ano, my, ti blbci, co stojí poctivě hodinu ve frontě, se jídla asi nikdy nedočkají, avšak Ti, co jdou vlastně jenom nahlédnout, co, že se to v tom stánku vlastně prodává, už tam tak nějak nenápadně zůstanou. Uznávám, že jsem začínala být (i po dvou horkých ciderech) mírně prochladlá a poměrně dost vytočená, stejně jako většina dalších lidí ve frontě, ať už za námi či před námi. Vzniklou situaci a ,,něčí,, neschopnost jsem také (naštěstí pouze ve své hlavě) náležitě komentovala.
Neměla jsem koule na to, abych si stejně jako prošedivělý důchodce v prestižích s igelitkou Billa 30x za hodinu postěžovala, že jsem musela zaplatit vstup 30,- a teď tady, jak idiot stojím na jídlo za které chtějí nehorázných 200,- přitom je to jen stehno a kus chleba a tak si možná po hodině čekání dám jenom paštiku, která je levnější (a mají ji i v dalších deseti stáncích u kterých není žádná fronta :))

Neustálé usrkávání různých druhů ciderů, ať už teplých nebo studených, mě po mé raní dávce brufenu, který byl mimochodem při urputné bolesti hlavy bezpodmínečně nutný (i pro největšího odpůrce léků), drželo při životě.
Sláva, poslední 2 paní před námi. Ale neeee.. 6x husí prso, 4x husí stehno, 2x játra, zelí, chléb, brambory, husí perkelt.. A všechno s sebou, zabalit! Ach ne..!!! To je na další půl hodinu s rychlostí obsluhující slečny. Ač jsem poměrně klidný člověk, musela jsem poodejít pro dalšího cidera, tentokrát z ,,Tátova sadu,, jinak by mojí řečnickou smršť, tentokrát už ne jen v hlavě, slečna ve stánku nemusela zvládnout.  Tom se konečně dočkal, pán zašátral v hektolitrech oleje, hluboko ve varném nerezovém pekáči a vylovil jedno pěkně nasáklé stehno, k tomu přihodil trochu zelí a plátek chleba. Konečně jsme se šli posadit. V celém tomhletom šíleném stánku mají jediné štěstí, že to bylo fakt dobrý! Dojedli jsme, prodrali se skrz nyní už kilometrovou frontu k dalšímu, zajímavě vypadajícímu stánku, kde jsme ochutnali indický čaj Masala. Před odchodem jsme si dali ještě závěrečný dezert, výbornou palačinku ala štrůdl (s rozvařenými jablky, skořicí a vlašskými ořechy), Tom mi koupil okrasnou kapustičku místo květiny. :) A jeli jsme k domovu (na jih ČR).


Po cestě jsme ještě zvládli zastávku na Vyšehradě, kde jsem si konečně zdokumentovala ,,naší,, lavičku, kde mne Tom požádal o ruku. :)


Večer jsme zašli na drink s přáteli, byl to jeden z nejzábavnějších večerů za poslední dobu. :)  V neděli jsme podstoupili první obžerství na obědě u tchýně, odpoledne druhé u našich na oslavě a večer jsme vytáhli mé dva sourozence do kina. No, na co bychom asi tak mohli jít. Tom cyklista, brácha taky.. Sestra studentka filmové historie, kterou zajímá výkon hlavního hrdiny, produkce, střih a režie víc, než celý děj filmu. Ano, šli jsme na Pád legendy o Armstrongovi a jeho ,,vyhraných,, Tour de France. Výkon hlavního hrdiny byl zhodnocen velmi pozitivně, film vesměs také, ale jelikož jsme všichni viděli dlouhý dokument Armstrongova lež, nemohli jsme čekat, že se dozvíme nějaká nová fakta. Takže film nás moc nepřekvapil, ale ani neurazil. ;)
Našla jsem si o filmu na ČSFD ještě pár zajímavostí (výkon hlavního hrdiny byl opravdu skvělý):



  •  Oficiální fotografie Bena Fostera na kole během závodu byla pořízena na natáčení v Le Grave Francie. Vypadá na ní tak přesvědčivě jako sám Armstrong. Došlo to tak daleko, že se novináři ptali, proč se jim posílá skutečná fotografie Armstronga jako ilustrační foto k filmu. Ve Velké Británii dokonce nevědomky použili tuto fotografii do článku o skutečném Armstrongovi, a až později zjistili, že to byl vlastně Ben Foster
  •  I přes velkou fyzickou náročnost představitel hlavní postavy Ben Foster uvedl, že nejobtížnější bylo zvládnout psychické vypětí spojené s rolí. 

You Might Also Like

3 komentářů

  1. Klidně si se mohla rozepsat o báječném večeru s přáteli...Ale je mi jasný, že by to muselo projít cenzurou a pak by vlastně nebylo, co psát :) D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak :) Ale tak komu by se chtělo přiznávat porážku ve fotbálku, že? :D
      Ne, fakt.. Bylo to L-E-G-E-N-D-Á-R-N-Í !!!

      Vymazat
    2. Nakonec sme vás nechali vyhrát, tak co :D

      Vymazat

Like us on Facebook

Flickr Images

Subscribe