Barcelona

19:09

SOBOTA

Pamatujete si, že by se někdy některý z našich letů obešel bez komplikací? Ne?
Tak ani ten do Barcelony NE!
Na letišti ve Stuttgartu jsme byli kupodivu včas. Ve 14:55 byl čas našeho odletu směr Barcelona.
Avšak od doby, kdy jsme vstoupili do letištní haly, se na mém mobilu začaly objevovat sms o zpoždění letu. První změna 16:03, další 19:00, najednou 15:39.. Časy v mobilu se měnily jak ručičky na hodinách, ale na všech obrazovkách, na našem Gatu i dle informací personálu, byl odletový čas stále 14:55.
Nikde jsme se tedy dlouho nezdržovali a šli rovnou ke Gatu.
Seděli jsme, čekali a když se v 15:00 za oknem stále neobjevovalo žádné letadlo, začalo nám pomalu docházet, že sms asi nebudou pouhý spam, ale krutá realita.
Do 18:15 nám nikdo nebyl schopen říct, v kolik letadlo odletí a zda vůbec odletí. Na obrazovce stále svítil nápis Barcelona 14:55 a naše představy o večeři na Plaza Espanya s výhledem na magickou fontánu se pomalu ale jistě rozplývaly.
Pak na obrazovce konečně naskočilo 19:30. Napsala jsem tedy asi šestý email společnosti Pick and GO, která nás měla na letišti v Barceloně vyzvedávat, že tohle už je snad opravdu finální čas odletu a dál jsem pozorovala otrávené lidi v letištní hale a Toma, který si prozíravě vzal alespoň knížku.
Ve 20:00 jsem na sedadle v letadle odesílala sedmý email o dalším zpoždění a ve 20:10 naše letadlo konečně vzlétlo.

Na letišti v Barceloně naštěstí vše proběhlo jak mělo, ochotný, mladý řidič už na nás čekal. Odvezl nás přímo před hotel a ještě nám dal nějaké dobré tipy, kam večer zajít.

Naše ubytování se nacházelo přímo na ulici La Rambla, takže bylo jasné, že nemůžeme jít ve 23:00 spát, když tam to právě začínalo žít. Prošli jsme uličky, různá náměstí, historickou čtvrť Barri Gotic a kolem půl 3 ráno jsme posilněni několika sklenkami sangrie padli do postele.

NEDĚLE

Na neděli se Tom domluvil se svým známým z práce, který v Barceloně žije, že s námi zajde na oběd a ukáže nám nějaká neobvyklá místa, kam bychom se třeba jinak nepodívali.
Představovala jsem si mladého, černovlasého, opáleného Španěla, který s námi během dopoledne projde pár památek, následně s námi poobědvá a půjde si někam na pláž nebo do kavárny užít svou odpolední siestu.
Má představa byla dost mylná a to od začátku až do konce.
Sergio, po náročné sobotní (celodenní) párty, nedělní dopoledne prospal a sraz posunul na 13:00. :)

A tak jsme měli poměrně dost času.
Nejprve jsme si zašli do příjemné kavárny na dobrou snídani.

Potom jsme došli po ulici Las Ramblas,  přes památník Kryštofa Kolumba, až k přístavu Port Vell. Přístavem jsme prošli k pláži a odtud jsme se okolo starého vlakového nádraží (Estació de Franca) a barcelonské zoo dostali do velkého parku (Parc de la Ciutadella).

Přístav Port Vell

La Rambla - je hlavní zábavní a turistickou ulicí v Barceloně. Jedná se o dlouhou úzkou třídu táhnoucí se z Placa de Catalunya až do přístavu, kde končí slavným Kolumbovým sloupem. La Rambla se nachází přesně uprostřed tří historických čtvrtí - starou La Ciutat vella, gotickou Barri Gotic a čínskou El Raval - a z každé si bere něco.
Socha Kryštofa Kolumba - je 60 metrů vysoká soha, která byla postavena v 19. století na počest Kryštofa Kolumba, jenž vyplul ze zdejšího barcelonského přístavu za objevením Ameriky v roce 1492. Mnoho lidí se mylně domnívá, že Kolumbova pravá ruka ukazuje směrem na Ameriku, ale není tomu tak. Ukazuje, kam se jeho tehdejší flotila vydala na plavbu do Indie.
Olympijský přístav - od r.1992, kdy zde probíhaly Olympijské hry se z přístavu stalo jedno z nejdůležitějších center ve městě. Kromě luxusního nákupního centra Maremagnum Moll d´Espanya s mnoha butiky, restauracemi a multikinem, se zde nachází také Námořní muzeum a Akvárium, kde je ke zhlédnutí na 4000 druhů živočichů a obrovská nádrž se žraloky, pod kterou se prochází v tunelu.
Vlakové nádraží - Estació de Franca
V tom už volal Sergio, že je připraven nás vyzvednout.
U vítězného oblouku, na konci parku, zastavil tento krásný mercedes, ze kterého (k mému velkému překvapení) vyskočil opálený udržovaný prošedivělý padesátník, v modré košili a bílých plátěných kalhotách.
Seznámili jsme se a přisedli si k němu do auta.

Jeli jsme poměrně dlouho a stále do kopce, až na úplný vrcholek. Sergio říkal, že nám chce ukázat nejen  Barcelonu, ale i části, které na ní z obou stran navazují.
Na samém vršku se nacházelo několik restaurací s tímto překrásným výhledem. :)
Dali jsme si drink a pokračovali dál.

Během dlouhého odpoledne jsme projeli Barcelonu i její okolí křížem krážem. Viděli jsme vše, co jsme vidět chtěli a ještě mnohem víc. :)

Olympijský stadion
Národní muzeum
Plaza Espanya + magická fontána (za námi)
Sagrada Familia - symbol Barcelony. Stavba byla navržena architektem Antonim Gaudím a začala se stavět v roce 1884. Dodnes však nebyla dokončena, neboť se jedná o velkolepé dílo plné složitých motivů.
V budoucnu se má podle původního Gaudího záměru dokončit 18 věží, které mají reprezentovat 12 apoštolů, 4 evangelisty, Panu Marii a Ježíše Krista.
Gaudího dílo - Dům Milá (Casa Milá) -  kvůli své originální šedé fasádě, připomínající skalní masiv je také občas nazýván La Pedrera (kamenolom, dům z kostí). Nejvýznamějším prvkem jsou tepané železné balkóny a systém vyhlídek a komínů připomínající dračí hlavy a rytířské helmy.
Gaudího dílo - Dům Batlló (Casa Batlló) - venku i uvnitř domu převládají prvky organické architektury- sloupy, schody, stropní klenba či balkóny (podobající se karnevalovým maskám) se vlní, točí a tečou. Zajímavá je také šupinatá fasáda a střecha domu, které připomínají kůži draka nebo ještěra.
Kromě památek a zajímavých míst jsme se stihli také podívat, kde Sergio bydlí, kde bydlel předtím, kde bude nově sídlit jeho firma a jak probíhá rekonstrukce nových prostor firmy.
Vzal nás také do restaurace na střechu jednoho z nejvyšších luxusních hotelů v centru, kde jsme byli tak uchváceni, tím, co vidíme, jak na střeše, tak ze střechy,  že jsme si ten výhled úplně zapomněli vyfotit. :)
Nesmím ani opomenout jídla, která jsme ten den měli možnost ochutnat.
Začali jsme Sergiovou srdeční záležitostí a zavítali jsme do zapadlé rodinné vinotéky, kde jsme okusili několik druhů vín, sýrů, ale také lanýže a nějakou místní specialitu (domácí rozpečenou bagetku se sušenou šunkou a vajíčkem).

Odpoledne nesměla chybět ani káva. Já si objednala ledovou, protože bylo opravdu horko.
Chuť byla výtečná, jen způsob servírování mě poněkud překvapil a rozesmál! :)

Když jsme v podvečer míjeli prodejnu se sušenou šunkou, kde prodavač za výlohou ukrajoval uzounké plátky z obrovské flákoty, u které byla cedulka s naprosto nepochopitelnou cenou. zeptali jsme se Sergia, jestli, když jsou v těch sušených šunkách tak velké cenové rozdíly, jsou opravdu i tak velké rozdíly v chuti.
Nenapadlo ho samozřejmě nic jiného, než nás vzít do restaurace, abychom si mohli odpovědět sami.

A odpověděli! Je to sakra rozdíl. :)

Sotva jsem dojídala poslední sousto s myšlenkou, že mi asi praskne břicho a že toho vína už za ten den také bylo dost, zeptal se Sergio, jestli už teda jako nevyrazíme na večeři. Že už má docela hlad. :D

Domluvili jsme se tedy, že vyzvedneme jeho manželku po práci (živí se jako průvodkyně po Barceloně, takže pracuje převážně o víkendech) a pojedeme společně na Plaza de Espanya, kde se v bývalé aréně, která v minulosti sloužila k pořádání býčích zápasů, nyní nachází nákupní centrum a na střeše je plno restaurací.
Tam všichni společně povečeříme a já s Tomem se pak po setmění půjdeme podívat na magickou fontánu, kterou oni dva už viděli nejméně tisícdvěstěkrát, paní průvodkyně tipuji miliondvěstěkrát. :D

Sergio se, jak jsem během dne zjistila, narodil ve Švýcarsku. Na otázku, zda je tedy Švýcar, odpověděl, že matka je Španělka a otec Holanďan. A tak mě vlastně vůbec nemohlo překvapit, že jeho manželka, která si právě přisedala do auta, byla Asiatka. :D

Plaza de Espanya
Večeře byla výborná :) Dali jsme si zeleninový salát a lososa s uzounkými nudlemi. Zdá se to sice jako lehčí jídlo, ale i tak jsme po tom celodenním obžerství měli, co dělat, abychom to snědli. Sergio a jeho manželka (mající dohromady 50 kg i s postelí), zvládli předkrm, steak s přílohou a na závěr ještě pořádně tučný dezert. :D

Začínalo se pomalu stmívat a tak jsme nechali ten hladový páreček v klidu dojíst a šli jsme se podívat na magickou fontánu.

Strávili jsme tam snad hodinu. Seděli jsme na schodech pod národním muzeem a za doprovodu hudby jsme pozorovali měnící se barvy a kompozice fontány. Bylo to krásné. :)

Před půlnocí nás Sergio vysadil před hotelem, naše krokovací aplikace ukazovala úctyhodných 15km a my zkonstatovali, že lepšího průvodce Barcelonou jsme si prostě nemohli přát! :)
(Jen snad, kdyby příště při tom celodenním řízení tolik nepil.) :D

PONDĚLÍ

Už první večer jsme si vyhlédli jednu příjemnou kavárničku ve staré části Barri Gotic, ale když jsme tam chtěli zajít na Sangrii, bohužel už zavírali.
Zkusili jsme tedy druhý pokus a vyrazili jsme tam na pondělní snídani. :)

Zdařilo se. :)

Poslední místo, které bylo na našem seznamu zajímavostí, které chceme v Barceloně navštívit a ještě se nám to nepodařilo, byl park Guell. A tak jsme po snídani sedli na metro a vypravili se tam. :)

Park Guell je rozlehlý park s architektonickými prvky situovaný na svahu hory Turó del Carmel obráceném směrem k moři. Park navrhl Gaudí původně jako zahradní město. Výstavba proběhla v letech 1900-1914, projekt zahradního města se však realizovat nepodařilo. Park má rozlohu 17,8 ha.

Pouliční umělec, u kterého jsme si zakoupili suvenýr. :)

Když jsme šli z parku zpátky do města, osvěžili jsme se tímhle výborným nanukem.
Můj výběr byl - kokos s jahodou a nelituji.

Přemýšleli jsme, zda skočíme do metra, vyzvedneme si věci v hotelu a půjdeme k moři nebo se ještě někam podíváme. Horko bylo opravdu ukrutné.
Co nám ještě leželo v hlavě, bylo to - jakým způsobem bychom Sergiovi mohli za všechno, co pro nás udělal, poděkovat. Padali návrhy jako - poslat mu balíček z ČR a podobně.
Nakonec nás napadlo, že bychom mohli dojít do té vinotéky, kam nás vzal, koupit mu jeho oblíbené víno a nechat mu ho tam jako dárek. (Je tam totiž poměrně stálým hostem, s majiteli se dobře zná a lahev s jeho oblíbeným, speciálním, červeným vínem byla snad dvoulitrová, takže by to snad mohl ocenit.)

Věděli jsme, že to bylo v jedné uličce nedaleko chrámu Sagrada Família a tak jsme se tam vypravili. Směrovky od Parku Guell k Sagradě vedly a tak jsme se jich drželi. Bohužel jsme netušili, jak moc je to daleko.
K Sagradě jsme sice po nějaké době došli, prošli jsme také všechny uličky v jejím okolí. Chodili jsme sem a tam, snažili se identifikovat místo, kde jsme parkovali, kde jsme byli později na kávě, ale nic, pořád nic. Dokonce jsme měli v mobilu jednu fotku velkého bílého rohového domu s černými okny, kterou jsme pořídili po cestě z vinotéky do kavárny, protože se nám prostě líbil, ale ani to nepomohlo.
Vinotéka se asi přes noc vypařila.
A nebo jsme z ní předešlý den odcházeli tak ovíněni, že jsme si ten směr, množství zatáček a uliček prostě nezapamatovali. :)

Už jsem umírala hlady. Mé sandálky byly zralé tak do popelnice a moje tělo na pláž.
Když jsme se tedy místo hledání vinotéky přesměrovali na hledání restaurace, najednou to přišlo..
Místo na parkování identifikováno a hned naproti tomu přes ulici prosklené výlohy s vínem. Huráá..

!Zavřeno.. Zamčeno.. Zabedníno!
Ve vedlejším stánku s rychlým občerstvením jsme se dozvěděli, že je přece každé pondělí zavřeno. To nevíte? Ne, nevíme!
Ani jeden už jsme se nezmohli na slovo. Usedli jsme do první restaurace a objednali si každý rovnou celé menu.
 Můj předkrm byl velký asi jako celé hlavní jídlo. :D Pizzu jsem tedy snědla už jen z poloviny a jako zákusek jsem si musela dát studený meloun, víc bych nezvládla. Tom se statečně popasoval s polévkou, hlavním jídlem i pana cottou. :D

S nacpanými bříšky jsme sedli na metro, dojeli do hotelu, popadli ručníky a vyrazili na pláž.
Tam jsme se váleli až do večera.
Já si dokonce dopřála i masáž nohou od neodbytné Vietnamky, která neustále obcházela okolo a křičela MASSAGE, MASSAGE your body. Nešlo jí odolat. :))
Navíc, mé nohy si to po 18km v plochých sandálkách opravdu zasloužily. :)

Večer jsme se vrátili do naší snídaňové kavárny na Sangrii Cava, která nám byla doporučena Sergiem, že je prý mnohem lepší, než ta normální.
A byla. :)

A pak jsme si koupili zmrzku, usadili se na jednom  malém zapadlém náměstíčku ve staré gotické části Barcelony, kde nádherně hrál a zpíval jeden z pouličních umělců a jen jsme tam tak seděli, povídali a poslouchali, dokud nás nezmohla únava.

ÚTERÝ

Kraťounké dopoledne a cesta na letiště.
Tak strašně se nám odtud nechtělo!!!
Sbalili jsme si věci, koupili snídani jen tak do ruky a šli si ještě užívat moře do přístavu.

Barcelona nás okouzlila natolik, že jsme celé dopoledne přemýšleli, zda by šly naše letenky ještě nějakým způsobem přebookovat, abychom mohli zůstat ještě o pár dnů déle.
No dobře, další z důvodů, kromě našeho okouzlení, bylo také to, že nám Sergio nabídl VIP vstup do clubu Opium, kde hrál ve čtvrtek ARMIN VAN BUUREN. :D

Bohužel to nedopadlo. :(
Tak snad příště. :)

Kdo v Barceloně nebyl!! Doporučuji!!
Je to jedno z nejkrásnějších měst, které jsme navštívili.
Tom ho ve svém žebříčku zařadil na třetí příčku, hned za Sydney a Prahou. :)