Vánoční čas v ČR a WINTER STORM v USA

19:20


Úterní půlnoc. 
Vidím, jak se doma choulíte pod teplou měkkou peřinou a spokojeně oddychujete do polštáře.  
Já sedím v letadle, dopíjím jablečný džus, pozoruji usínajícího Toma a vyčkávám, 
zda někoho napadne přidat alespoň 5 stupňů na klimatizaci. Můj rampouch u nosu se totiž začíná rapidně zvětšovat.
Kam zase letíme?
!Domů!
Vánoce bez rodiny by totiž nebyly ty pravé Vánoce.
 ------------------------------------

Tak přesně takhle začínal před necelým měsícem můj článek, který bohužel zůstal nedopsán. 
Počítač zahlásil vybitou baterii a tak se mi posledních pár vět už ani neuložilo. 
Zabořila jsem se tedy do sedadla, zavřela oči a v hlavě si přehrávala náš nabitý program na následujících 14 dní v ČR. 
Rodina, přátelé, známí, kolegové, děti ze školy, doktoři, zubaři.. zkrátka každý měl v našem přeplněném rozvrhu své místo. 
Při pohledu do diáře to sice vypadalo na 14ti denní ultramaraton, ale já se na to těšila jak malá.
Ve vzduchu jsem ucítila vůni cukroví, kapra a bramborového salátu a bylo mi jasné, že vánoční atmosféra už je na dosah.
-------------------------------------------

Jelikož s klimatizací v letadle za celou cestu nikdo nepohnul, odnesla jsem to podle očekávání nejen já, ale i Tom.
Bohužel, vzhledem k tomu, že zrušenou návštěvu by nám asi nikdo neodpustil, zvládli jsme  ultramaraton i s chřipkou.

Těšila jsem se 
jak pěkně v klidu u cukroví a horkého čaje dopíši článek z letadla, který měl být o Díkůvzdání a předvánočním čase v USA, 
jak vás inspiruji balením dárků, protože tentokrát nebyl v plánu recyklovaný papír, provázek a vytištěné jmenovky v přírodních tónech, ale černobílé pruhy na balicím papíře, černé jmenovky popsané křídou,
také jsem měla v plánu velkolepou vánoční výzdobou a mnoho fotek pro Vás.

Plány a očekávání jsou jedna věc.. 
Nemoc je věc druhá. 

V předvečer Štědrého dne se mi podařilo ozdobit stromek a tím mé úsilí zhaslo. 


Půlku Štědrého dne jsem prospala.. 
Večer mi bylo o něco lépe. :) Snědla jsem dva řízky, hromadu salátu, spokojeně jsem usedla do křesla a pozorovala zbytek rodiny při rozbalování dárků. 
Babiččiny výkřiky: ,,Nemačkej ten papír!" ,,Nevyhazuj tu krabičku, vždyť se mi hodí na bylinky!"
mě opravdu hřály u srdce. 
To je totiž ta pravá rodinná vánoční pohoda. :)
O svátcích jsme ještě absolvovali několik návštěv v širším rodinném kruhu
a než jsme se nadáli, seděli jsme v letadle zpět do Atlanty.
---------------------
Slyšeli jste někdy o tom, že by člověk s rýmou neměl sedat do letadla? 
Já bohužel ne. 
Za roky mého létání se ke mě tato informace nikdy nedostala. 
A tak jsme na to také náležitě doplatila. 

Let probíhal celkem klidně.
Ovšem těch 25 minut, kdy se letadlo začalo připravovat na přistání pomalým klesáním, jsem strávila se slzami v očích, rozhodující se, zda si raději rozmlátím hlavu o sedadlo přede mnou nebo vyskočím z letadla ven. 

-----

Druhý den jsem našla hezky napsaný ČLÁNEK o tom, co se vlastně děje v dutinách při přistání, když máte rýmu.
Mě už to bylo vcelku k ničemu, ale poučení pro příště.. A pro vás. ;)

Co se tedy děje v dutinách při přistání, máte-li rýmu? 
Při přistání letadla (klesání) vzniká podtlak, který „vtlačuje“ (prohýbá) ušní bubínek směrem dovnitř a to může způsobit problémy. Při akutním zánětu nosohltanu jsou sliznice nateklé a Eustachova trubice není průchodná. Vzduch se musí při přistání do středního ucha dostat, ale nateklá E. trubice mu v tom brání, protože se chová jako jednocestný ventil. Podobně se chovají i ucpané vedlejší nosní dutiny při rýmě – je obtížné kvůli nim vyrovnat tlak.
A jak to pocítíte vy? Kromě zpočátku zalehlých uší + velkého tlaku v nich vás začne hodně bolet hlava a přidá se silné píchání/bodání v uších, které může být až nesnesitelné. Teď nijak nepřeháním. Cestující to popisují jako šílenou bolest, která se opravdu nedá vydržet. A teď si vezměte, že toto musíte vydržet – v lepším případě – 20 až 30 minut (po celou dobu klesání letadla na přistání).
------------------------------
Ne, ta paní opravdu nijak nepřehání. 
Je to jako když máte hlavu ve svěráku a nemůžete s ní pohnout ani tam ani zpátky, navíc vám někdo do uší zapichuje ty nejtlustší tupé špejle a celá hlava vás brní, jak když vás někdo právě praštil lopatou.

A já měla dokonce možnost, zažít tu nekončící bolest dvakrát, nejen v Atlantě, ale také při mezipřistání ve Frakfurtu. 
------------------------------------------
Přiznávám, že následující 4 dny v Atlaně jsem téměř prospala. 
Výjimkou byl tedy Silvestr, kde jsem horko těžko vydržela s otevřenými víčky do 2 do rána. :)

Jestli čekáte nějakou velkou silvestrovskou americkou pecku, tak buďte v klidu. 
Večer jsme zašli k Petře a Alešovi, kteří nám přichystali opravdové poctivé české chlebíčky s bramborovým salátem. :) 
A to bylo asi to nejlepší z celého večera. :D
Kolem 10 jsme vyrazili do klubu. 
A protože se v klubech už nějak necítím (asi jsem stará nebo co :)  no dobře, v tomhle klubu jsem byla jasně nejmladší), nevěděla jsem úplně jak se bavit. 
V 1. patře hrála živá kapela, dole hrál DJ.
A tak jsme tak různě postávali, povídali, seznamovali se, poslouchali muziku, pili (já jakožto řidička vodu) a čekali na půlnoční přípitek. :) 
Musím uznat, že nakonec jsem ani nemusela vymýšlet jak se bavit. Bavili mě totiž ty lidi kolem. 
Transvestita, kovboj, žena velmi spoře oděná, basketbalista, no mohla bych pokračovat do nekonečna a upozorňuji, ne! nebyli jsme na maškarním. ;)
Po bujarých oslavách, ťukáních, objímáních a líbáních, venku proběhlo něco jako ohňostroj, avšak vzhledem k dešti ven stejně nikdo nešel. :)
A to je tak vše. :) 
-------------------------------------------------
Po novém roce nám naše plány (ať už na hezký víkend, hledání auta pro mne nebo vyřizování security credit card), překazilo počasí. 

Na Ameriku se valí WINTER STORM. 
Nastává konec světa. 
Pohotovost je od pátečního odpoledne do sobotního večera.
Všichni nakupují zásoby, obchody jsou vybrakované, školy končí dřív, lidé odchází dřív z práce, obchody, banky, restaurace zavírají. 
Všichni jedou domů = (všichni najednou jedou domů) tudíž logicky všude vznikají zácpy!
Tom raději ani nešel do práce a pracoval z domova, aby v nějaké takové zácpě odpoledne nezůstal. Kolegyně mu totiž vyprávěla, že když byla taková bouře před 4mi lety a ona jela z práce domů, začalo mrholit a následně to všechno namrzat. Několik aut před ní to neustálo a začaly bourat.. 
A tak zůstala stát v koloně na dálnici. A to tak, že CELOU noc!

V bytě jsme dostali příkaz stále topit a nechat kapat kohoutky, aby nezamrzla voda v trubkách. 

Víkend jsme tedy strávili doma, bohužel hlavně z důvodu, že jsme uposlechli příkazu a topili z pátka na sobotu i v noci. No a jelikož se tady topí klimatizací a ta celou noc fouká přímo k nám do postele (i když stále vymýšlíme triky, jak změnit směr foukání různýma kartonama apod.), tak vzduch je prostě suchý, docela studený a my dýcháme nosem i pusou, takže jsme logicky oba zase nachcípaní!!

Jo a ta slavná bouře? 
Uznávám, v pátek v noci bylo -8 a v sobotu přes den -6. 
A napadlo dokonce několik milimetrů sněhu. 
Což je v Atlantě největší událost za několik posledních let. 
Takže, když jsme se šli v sobotu projít (asi 20 metrů mimo areál, kde bydlíme), nejen, že jsme se nemohli dostat z areálu ven, protože zamrzlo tlačítko na otevírání branky. :D 


Ale šestiproudá silnice, která je běžně zacpaná, byla bez jediného auta. Všude klid, ticho. 
Ono totiž vyjet s těma letníma pneumatikama v -6, to chce notnou dávku odvahy. ;)


Pořídila jsem několik fotek z naší procházky, kde můžete vidět, jak taková americká tragédie může vypadat. :D (Komentovat, že v ČR je na některých místech -30 stupňů, raději nebudu.)




Dnes už se vše dostává do normálu. 
Zrovna se chystám DM věrnostní kartičkou odstranit z předního skla auta poslední zbytky námrazy a vyrazit nakoupit. Po víkendu totiž naše lednice zeje prázdnotou.

Doufám, že vy si ty mrazy pořádně užíváte, ať už někde na horách nebo na rybníce.  :) 

 Mě počasí v Atlantě dost baví :)))

You Might Also Like

3 komentářů

  1. Ahoj mohla bych se zeptat na jaké finance vyjdou tamní energie (voda, elek., plyn)? Jen by mě moc zajímalo porovnání. Díky moc a těším se na další články ;)

    OdpovědětVymazat
  2. Ahoj, moc děkuji za dotaz :) Nevím, jestli to takhle brzy dovedu říct. Přeci jen v létě i v zimě je to jiné. A také v každém státě jsou jiné výše nájmů, energií atd.. Takže vezmu Atlantu.
    Co můžu říct přesně je určitě - Internet TV (základní programy) - to je jasně dané a každý měsíc stejné - 45 dolarů
    Na plyn v bytě nic nemáme, ten neplatíme.
    Vodu platíme zálohy 26 dolarů měsíčně a uvidíme, jak to vyjde ve vyúčtování, zda nám budou vracet nebo naopak budeme doplácet.
    Na elektřinu je tady všechno, bohužel i topení (jelikož se topí klimatizací).
    Paradoxně mnohem větší spotřeba než v zimě je tady na jaře a v létě, kdy kvůli 95% vlhkosti a nesnesitelnému horku, jede klimatizace na plné obrátky.
    V listopadu jsme tady bydleli 17 dní a platili jsme za elektřinu 33 dolarů.
    V prosinci byla poměrně zima a tak jsme dost topili. Topili jsme ale pouze 15 dní, protože pak jsme odjeli do ČR. Upozorňuji, že jsme topili pouze přes den, protože v noci tu klimošku prostě nedáváme, jak nám fouká do postele. :D A platili jsme 66 dolarů. Dalších vyúčtování se tedy docela děsím a hlavně nechci vidět, jak to bude v létě. Pokud se nechceme uškvařit, tak se s tou klimatizací budeme muset skamarádit a navíc platit a platit.
    Dále platíme měsíčně 10 dolarů za odpad, 5 dolarů za hubení škůdců, nějakých dalších 45 dolarů za TV připojení, to je zas něco jiného než ta TV s internetem. :D
    A také jsme platili vstupní taxu 50 dolarů, když jsme žádali o apartmán a teď dalších 50 dolarů, prý nějaká taxa, která se platí jednou ročně.
    No prostě pořád něco platíme.
    Neumím si představit, jak někteří uplatí dům s bazénem, který se musí čistit.. zahradu, kterou celé léto musí zalévat atd..
    Když to sečtu všechno dohromady i s nájmem, je to měsíčně nějakých 1400 dolarů. Ano, téměř 35.000,- :( za byt..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj děkuji moc za tvoji odpověď ;) jsi moc hodná, že jsem mi tak podrobně odpověděla. Hrozně mě zajímá porovnání všeho a hlavně toho co nám tady v ČR přijde normální ;)

      Vymazat

Like us on Facebook

Flickr Images

Subscribe