BABY SHOWER

16:06



Víte, co je to BABY SHOWER? 

Ano? Ne? Nebo tak napůl? 
Do té poslední skupiny jsem se řadila i já. 
Věděla jsem, že v USA nějaká baby shower existuje, jednou jsem ji také zahlédla na fotkách kamarádky v ČR. Takže jsem pochopila, že se tato "tradice" pomalu dostává i k nám.
Proč se tomu ale říká "shower" a co přesně taková oslava obnáší?
O to jsem se nikdy nijak do detailu nezajímala.
Tušila jsem pouze, že je to oslava miminka, které se má narodit, že se na oslavě schází povětšinou ženy a také, že se nosí miminku dárky.

Čím víc se porod blížil, tím víc lidí se mě ptalo. ,,Kdy budeš mít Baby shower?" ,,Kdo ti jí pořádá?" ,,Kde máš udělané Baby registry?"
Zprvu mě to dost zaskočilo, vůbec jsem o nějaké takové akci nepřemýšlela, brala jsem to jako americký zvyk, který se mě nijak netýká. Takže jsem odpovídala jen, že prostě nebude.
Toho se ale hned chytla jedna kamarádka a vzápětí druhá a že prý teda jako bude.
Daly to společně dohromady a řekly mi, ať se hlavně o nic nestarám a jenom přijdu.

To se mi zdálo nějaké až moc jednoduché, a tak jsem si konečně začala zjišťovat, co vlastně taková Baby shower obnáší a co mě čeká.
 Bohužel na všemocné wikipedii byly informace poměrně neúplné a takové nijaké, takže jsem začala pátrat tady. Ptala jsem se nejprve Američanů, pak lidí ve škole a následně i Čechů a postupně jsem si v hlavě sumírovala všechny získané informace. Pojetí této ,,akce,, Čechy a Američany se docela lišilo.
Což mě vlastně ani tak nepřekvapilo, přeci jen jsme každý jinak vychovávaný, Američané jsou v některých věcech podstatně sebevědomější, excentričtější a Češi zase skromnější, možná spíš usedlejší..? Nevím..
Každopádně občas se stává (mně docela často), že to, co tady místním připadá jako naprosto běžná věc, se logicky nám Čechům může zdát jako naprosté bláznovství.
Stejně tak, jako to v tomto případě připadalo mně.

V USA jsou párty a oslavy na denním pořádku. To jsem pochopila už v obchodech, kde vám neustále nabízí nějaké Wedding registry, Baby registry a další a další věci. Třeba takové balónky, nádobí na jedno použití, přání k narozeninám a všem možným dalším příležitostem (Den Nezávislosti, St. Patrik´s Day, Thanksgiving), ale i děkovné kartičky seženete téměř všude.

Já jsem si o Baby registry zažádala asi ve třech obchodech někdy na jaře, protože mi to jedna kamarádka doporučila. Prý: ,,hele, jen tam dojdi, řekni, že chceš Baby registry, že jsi těhotná. Vyplníš jim tam do papírů pár informací o sobě a oni ti dají super dárkovou taštičku, kde budeš mít lahvičky, dudlíky, vzorky plínek, kosmetiky a asi tisíc letáků se slevama na dětské věci." No, moc se mi do toho nechtělo, ale v jednom obchodě jsem to zvládla online z domova a ve dvou mě to stálo dohromady opravdu asi 5 minut času a fakt jsem si odnesla nádherné věci. K čemu ale ta záhadná Baby registry primárně slouží, to jsem začala zjišťovat až postupem času. A to právě před připravovanou Baby shower.

Popsala bych to asi takhle:
Během těhotenství semtam zajdete do těch obrovských obchodů (nevím ani, jestli takové typy obchodů najdete někde v ČR, ale je to, jako když spojíte obrovské hračkářství s obchodem pro novorozence, nábytkem do dětských pokojů, s kočárky, sedačkami, všemožnými doplňky, oblečením, no prostě tam najdete i tu poslední věc, kterou byste v souvislosti s dětmi od 0-12 let mohli potřebovat), no a v těch obchodech si vždy po příchodu řeknete o scaner (takový ten, jak s ním prodavačky chodí po krámě a zjišťují podle kódu, zda jsou správně nastaveny ceny) a s tím scanerem si pak už jen scanujete kódy všeho, co se vám líbí. Systém to automaticky ukládá do vašeho Baby registry a vy se pak doma na internetu podíváte, co všechno jste si vybrali, případně můžete něco odendat a nebo tam naopak z jejich eshopu něco přidat. 
Byla jsem naprosto šokována především tím, že se nejedná o věci jako lahvička, dudlík, balík plínek, ale že si tam maminky dávají třeba postýlky, nábytek, kočárky, odsávačky na mléko, chůvičky a podobné drahé věci. Prostě vše, co bude jejich miminko potřebovat.

No.. 
Potom se některá z nejlepších kamarádek nebo někdo z rodiny ujme uspořádání akce s názvem "Baby Shower", což opravdu znamená dětská sprcha a vysvětlit si to můžeme tak, že je dítě doslova zasypáno dárky. 
Na akci se vytvoří pozvánky s daným místem, časem a s odkazy na všechny baby registry, které si maminka vytvořila. Ty se pak rozešlou všem kamarádkám, lidem z práce, rodině a přijde mi, že snad i lidem, které dotyčná maminka viděla jednou v životě nebo taky vůbec. :D

Doma se potom každý podívá, co si maminka do Baby registry dala, a vybere si jednu dvě věci, které koupí. Ty dražší věci si samozřejmě vybírá především rodina.
Dobře, to by se ještě všechno dalo pochopit, ale co je na tom podle mě nejsmutnější, že 80 % pozvaných se ani neobtěžuje do toho obchodu pro ten dárek dojet.
Bohatě přece stačí 5 minut času u PC, jedno kliknutí na vybranou věc, která se jen přes internet zaplatí, mamince i dalším obdarovatelům se objeví, že daná věc je již zakoupena, a maminka si pak jen po Baby shower dojede do daného obchodu a vyzvedne si tam svých 20 zaplacených věcí (myslím, že minimálně u poloviny ani neví, kdo jí to koupil). 
Navíc si to všichni moc pochvalují, protože mají třeba rodinu, babičky a další příbuzné po celých Státech, a tak jim tetička z Kalifornie může bez problémů stiskem jednoho tlačítka koupit postýlku, za kterou následně po Baby shower dostane poštou děkovnou kartičku. :(

Samotná Baby shower pak vypadá tak, že se jí, pije, povídá, rozbalí se dárkové kartičky a dárky (většinou přeci jen někdo nějaké donese) :) A pak se hrajou hry.
20 nejčastějších her jsem našla ZDE. Bohužel je to jenom v AJ.

Když jsme měli ve škole na pár dní místo našeho lektora lektorku, vyprávěla mi, jak měla na Baby shower asi 80 lidí. Že si vlastně na miminko nekoupila téměř vůbec nic. Že tam měla polovinu svých studentů, i když spoustu z nich neznala ani jménem. A jak je to právě všechno skvělé, že ona nemusela nic připravovat, o nic se starat, jen si vybrala, co chce. Navíc, když někdo přinesl něco jiného, než bylo v jejím baby registry, tak to bylo s účtenkou a ona to pak mohla bez problémů vrátit nebo vyměnit. Spousta lidí prý také přinesla gift cards a ona si za to pak mohla koupit, co chtěla. 
Vyprávěla to s takovým nadšením, že jsem jen koukala s otevřenou pusou.
Nakonec mě ještě několikrát ujistila, že mi to nemá být vůbec blbé, že ty lidi to přece tomu miminku chtějí koupit a že to tady tak prostě chodí, takže se vůbec nemusím stydět vybrat si opravdu cokoli..

Já vám nevím. Nějak jsem se s těmito myšlenkami nebyla schopna ztotožnit.
Nechat si nakoupit výbavičku? A ještě takovýmhle způsobem?
Vždyť přece to kouzlo rozbalování dárků, rozzářené oči maminky, osobní poděkování.

Notabene, my už přece téměř vše nakoupené máme a navíc na mé Baby shower nebudou jen Američanky, kterým to přijde naprosto běžné, ale hlavně Češky a Slovenky, které to přece musí vnímat podobně jako já. Nebo ne? Nebo se ty názory, povahy a nátury opravdu mění v souladu s tím, jak dlouho tady člověk žije?

No nic.. 
Po několika dnech jsem došla k závěru, že prostě Baby shower nechci, a to z toho důvodu, že mi tahle forma oslavy nenarozeného miminka prostě nesedí.

Sešla jsem se tedy s holkama, abych jim to oznámila. Viděly mé obavy a snažily se mi vysvětlit, že ač to tady prostě takhle chodí a Američanům se to zdá přirozené, neznamená to, že to tak musím mít i já.
Můžeme to přece pojmout trochu jinak.
Spousta Češek přede mnou to tu pojala třeba jako grilovačku v parku nebo prostě jen takové přátelské posezení.
To znělo jako docela dobrý nápad. :)

A tak jsme se společně domluvily, že oslava proběhne u nás doma, že připravím nějaké občerstvení a pití a ony zajistí pozvání holek, vymyslí výzdobu a případně se postarají o zábavu, kdyby náhodou vznikla nějaká nudná chvilka.
Také jsem měla za úkol dát si pár věcí do Baby registry, ať mi mohou pozvaní alespoň něco koupit. 
Sedla jsem si tedy k internetu a snažila se v těch pár obchodech najít něco, co bychom ještě potřebovali, co by nebylo moc drahé a zároveň by mě to opravdu zaujalo. Věcí tam měli hromadu, ale ne a ne najít to pravé. Jediné, co ještě chybělo do porodu koupit, bylo houpací křeslo vedle postýlky, lampička a vanička. 
Poslala jsem to tedy holkám, jestli by se na to třeba nějak s ostatními nesložily, a přihodila jsem tam ještě pár drobností, co mě cvrnkly do nosu.
Prý si s tím nemám vůbec dělat hlavu, kdo totiž nebude vědět, co mi koupit, přinese plínky. :D

Baby shower se dělá většinou cca 6 týdnů před porodem. Já ji měla asi 4 týdny před termínem porodu a myslím, že to bylo akorát.
Říkala jsem si, že moc lidí asi nepřijde, protože hodně Češek je momentálně v ČR, Slovenky v SR Američanek zase tolik osobně neznám, ovšem konečné číslo 17 lidí mě docela překvapilo. Hlavně náš malý obývák byl dost překvapen. :)) 

Organizátorky dorazily kolem 2 odpoledne, zavřely mě do ložnice a začaly chystat výzdobu. 
Sice ví, že s růžovou barvou moc kamarádka nejsem, ale prý to není pro mě, ale pro Amálku, tak do toho nemám kecat. 
Už když jsem odcházela do ložnice, stůl s jídlem se mírně prohýbal, natož když jsem se vrátila. To už se prohýbal i bar a konferenční stolky v obýváku. Každá z holek přinesla něco na zub. Bylo jasné, že do večera to nikdy nezvládneme sníst. A nezvládly.  :)) Ovoce jsme s Tomem dojídali ještě týden po tom. 



Dort od pořadatelky Peti už se na stůl ani nevešel, ale byl tedy úžasný. :) 


A pak už se jen povídalo, jedlo, pilo a na nudu (kterou by zaplnily ty bláznivé hry) nakonec ani nedošlo. :)




No a pak se přešlo k rozbalování dárků, se kterými to tedy všechny holky dost přehnaly!! 
Přeci jenom tady žijou déle než já, tak už od těch Američanů asi něco pochytaly. :D



Všechny dárky jsem rozbalila, všem je ukázala a každému opravdu od srdce poděkovala.
Protože jsem dostala vážně nádherné věci, teda já ne, hlavně Amálka. :)

To, že jsem tááák nerada středem pozornosti, muselo jít v tuhle chvíli stranou! 





Šampaňské a čokoláda - prý balíček poslední záchrany do porodnice. :D

Mezi dárky se objevil také tento krásný dort z pampersek, který jsem druhý den rozbalovala snad 2 hodiny, protože každá plína byla svázána gumičkou a nazdobena samolepkou. :)
Ale autorce Pavlínce (jedné z organizátorek) se hluboce klaním, opravdu si s tím vyhrála.


Další dárky tvořila kvalitní kosmetika, speciální lahvičky, které zabraňují nasávání vzduchu společně s mlékem a dítě pak netrpí na koliky a prdíky.. dále také kosmetika pro maminku a tzv. nanukovníky (tak tomu říkám já). :D Do síťky vložíte cokoli - kostku ledu, ovoce, meloun, jahodu - dáte to do mrazáku a miminku se to pak dává cucat, když mu třeba rostou zoubky, aby ho to příjemně chladilo. 


No a hromada dalších a dalších věcí. 

Mé vysněné houpací křeslo, lampička, vanička, panenka, opička s uklidňujícími zvuky (šumění moře apod.), tráva (speciální odkapávač na lahvičky, dudlíky), oblečení z bio bavlny, pleny a několik dárkových kartiček do různých dětských obchodů. 



A abych nezapomněla -  tahle úžasná labuť. :) Ta už je na zdi u Amálky v pokojíčku. 



Tak ještě rychlé závěrečné foto.

ÚÚÚÚSSSSMĚĚĚĚVVVV!!!!


Při odchodu jsem ještě každé ze zúčastněných dala dárkovou taštičku s poděkováním a malým dárkem uvnitř.


Jsem moc ráda, že jsme celou akci pojaly tak trochu po našem. Bylo to opravdu moc fajn odpoledne, které si všechny holky, stejně jako já, moc užily. :)

Jen tak pro zajímavost -  wedding party je podobná akce, kde nevěsta ještě před svatbou dostává různé věci, které si vybrala ve wedding registry (kosmetika, doplňky na svatbu apod.). Další bláznivou párty je například párty na odhalení pohlaví miminka. :))

Více na:

You Might Also Like

0 komentářů

Like us on Facebook

Flickr Images

Subscribe